Τετάρτη, 5 Ιουλίου 2017

«ΒΟΥΛΙΑΞΕ» ΣΤΟ ΙΟΝΙΟ Η ΣΥΝΔΕΣΗ ΤΗΣ ΣΑΜΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΙΘΑΚΗΣ ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΤΡΑ


Πριν από 40 περίπου ημέρες είχαμε δημοσιεύσει ένα ρεπορτάζ, το οποίο έκανε λόγο για δρομολόγηση του πλοίου «Ιονίς» στην γραμμή Ιθάκη-Σάμη-Πάτρα, με ημερομηνία αναχώρησης του πρώτου δρομολογίου τη σημερινή, 5η Ιουλίου 2017.
Από ότι φαίνεται το άλλοτε στολίδι του Ιονίου δεν θα έρθει ποτέ στην γραμμή, αφού η συμφωνία μεταξύ της πλοκτήτριας εταιρίας «Τυρογαλάς» και της εταιρίας που ήθελε να μισθώσει το πλοίο, Ionian Group δεν έγινε ποτέ και το «Ιονίς» παρέμεινε στην γραμμή Πειραιάς-Αίγινα.
Πριν από δύο περίπου εβδομάδες ο Δημοτικός Σύμβουλος, Θόδωρος Φλωράτος, με αρκετή γνώση και πολύ πληροφόρηση περί των ναυτιλιακών, είχε δηλώσει δημόσια ότι ακόμη και το «Ιονίς» να μην έρθει υπάρχει πιθανότητα να μπει άλλο καράβι στη συγκεκριμένη γραμμή στις αρχές Ιουλίου. Δεν είχαμε λόγο ούτε στην πρώτη περίπτωση και πολύ περισσότερο στην δεύτερη να αμφισβητήσουμε τα λεγόμενα των πηγών μας και για τον λόγο αυτό είχαν αναρτηθεί τα δύο ρεπορτάζ για την ακτοπλοϊκή σύνδεση του νησιού μας και της Ιθάκης με την Πάτρα. Ακόμη και έτσι όμως, αφού καράβι στη Σάμη δεν είδαμε, νέες πληροφορίες σημερινές, από αξιόλογα άτομα εντός και εκτός Υπουργείου Ναυτιλίας άφηναν να εννοηθεί ότι την ύστατη ώρα τουλάχιστον η Ιθάκη θα είχε σύνδεση είτε με το λιμάνι της Πάτρας είτε με το λιμάνι της Κυλλήνης. Που βασιζόταν αυτό; Στην επιδότηση που θα έπαιρνε η ακτοπλοϊκή εταιρία από το ελληνικό κράτος λόγω της Ιθάκης.
Ωστόσο και αυτό στην πορεία της ημέρας καταρρίφθηκε, αφού ήδη η Ιθάκη εξυπηρετείται με δύο δρομολόγια την ημέρα για Σάμη και για Αστακό, οπότε αν δινόταν η επιδότηση στη νέα εταιρία, τα πρόστιμα θα έπεφταν βροχή από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Στο διά ταύτα, για να μην κουραζόμαστε άδικα. Ο Υπουργός Ναυτιλίας, Παναγιώτης Κουρουμπλής, έχει το δικαίωμα να δώσει με δική του υπογραφή έκτακτη δρομολόγηση πλοίου στην γραμμή Ιθάκη-Σάμη-Πάτρα αυτόν τον καιρό, με την προϋπόθεση η εταιρία που θα δρομολογήσει πλοίο να αναλάβει την υποχρέωση να κρατήσει την γραμμή και μετά τις 31 Οκτωβρίου. Αυτό έγινε τα δύο προηγούμενα χρόνια και επί υπουργίας Δρίτσα, αλλά η γραμμή σταμάτησε αρχές Σεπτεμβρίου χωρίς να επανέλθει το πλοίο της τον χειμώνα. Εδώ υπάρχει ένα κενό στο νόμο, αφού δεν προβλέπεται «τιμωρία» για την εταιρία αν σταματήσει τα δρομολόγιά της. Δηλώνει έτσι απλά μια βλάβη και ούτε γάτα ούτε ζημιά. Θα συμβεί το ίδιο και φέτος; Μάλλον θα είναι δύσκολο για τον κ. Κουρουμπλή να δώσει άδεια λειτουργίας της γραμμής ξέροντας ότι το όποιο πλοίο μπει θα γίνει… μπουχός αρχές Σεπτεμβρίου το αργότερο. Δεν ξέρουμε τι μας επιφυλάσσει η μοίρα, εμάς και των Θιακών, ωστόσο μάλλον βούλιαξε στα νερά του Ιονίου η σύνδεσή μας με την Πάτρα.
Ρεπορτάζ Ξενοφώντας Ευαγγελάτος


ΠΗΓΗ:http://efimeridakefalonia.gr


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου